onsdag 27. februar 2019

Oslo Konserthus 26.2.2019: 10CC

Endelig fikk jeg oppleve 10CC på scenen. Da Graham Gouldman, Eric Stewart, Lol Creme og Kevin Godley startet gruppa i 1973 hadde de allerede lang erfaring fra forskjellige band. Gouldman var også en anerkjent låtskriver. 10CC var kjempestore på 70-tallet, med utallige hits. Mange av disse ble fremført på konserten, med et musikalsk trøkk som satte seg i kroppen. Det er kun Gouldman igjen av originalbesetningen, men Paul Burgess og Rick Fenn har vært med siden 70-tallet. I tillegg besto bandet nå av Iain Hornal og Keith Hayman. Allsidige og ypperlige musikere alle sammen. Sammen med min venn Arve og et nesten fullsatt Oslo Konserthus koste jeg meg skikkelig. Jeg referer ikke spillelisten, men de startet med Wall Street shuffle og avsluttet med Rubber bullets. De ga oss også en spesiell fremføring av Donna, gruppas første single, nemlig en a cappella doo wop-versjon. De spilte også Old wild men, som jeg synes er kul. Graham Gouldman fyller snart 73 år, og han fortalte at hans mor nå er 100 år. Det kan tyde på han han fortsetter lenge ennå. De avsluttet en Skandinaviaturne i går, men fortsetter i UK allerede om 3 dager. Imponerende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar