tirsdag 9. januar 2018

Chris Hillman: Bidin' my time

Chris Hillman (født 1944) er en av countryrockens store stjerner. I tillegg til å skrive låter og synge, spiller han bass, gitar og mandolin. I 2017 kom han med et nytt, flott album, produsert av Tom Petty, uten at norske musikkanmeldere brydde seg så mye. Uansett, jeg er en stor fan av Chris Hillman. Han var en av grunnleggerne av The Byrds. Før det spilte han i Scottsville Squirrel Barkers og The Hillmen. Jeg har 14 album med The Byrds, det sier vel sitt. Hillman er ikke med på alle, han begynte i The Flying Burrito Brothers. Jeg har en del album med den gruppen også. Han spilte i Manassas, gruppen til Stephen Stills. Jeg har et album med dem også, samt album med The Desert Rose Band og Souther-Hillman-Furay Band. For ikke å snakke om flere soloalbum og det flotte albumet Bakersfield Bound sammen med Herb Pedersen. På det nye albumet har han skrevet de fleste sangene selv, 6 sammen med Steve Hill og 2 sammen med Roger McGuinn. Han har også med låter av Pete Seeger, Gene Clark og Tom Petty (Wildflowers). Jeg synes dette er en meget bra album.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar