torsdag 23. september 2010

Vinyl fra loppis


I helgen var det loppemarked på Bøler skole. Utvalget av LP-plater var ikke direkte imponerende, men jeg fant noen brukbare likevel. 4 plater til kr 50,- er en ok handel. Moods av Neil Diamond har jeg på CD, men LP'en så nesten ubrukt ut og vil sikkert like seg på min nye platespiller. Dessuten vanket plater med Bellamy Brothers og Demis Roussos, samt en samling gode, gamle c&w-låter med artister fra min ungdom (Don Gibson, Hank Snow, Hank Locklin, Skeeter Davis med flere).

2 kommentarer:

  1. Jeg hørte litt på Don Gibson etter å ha lest denne bloggen. Noe ukjent navn, men jeg ser han var en anerkjent countrysanger og ikke minst låtskriver, som både Johnny Cash og The Searchers, mfl hentet sanger fra. Johnny Cash sin versjon av hans "Sea of Heartbreak" var veldig bra.

    SvarSlett
  2. Don Gibson døde i 2003, 75 år gammel. Han laget mange flotte låter og sang meget bra. Han var en av de store da jeg fikk sansen for counry på 60-tallet.

    SvarSlett