onsdag 30. juni 2010

Clyde McPhatter: The essential collection


Jeg husker Clyde McPhatter (1932-1972) fra tiden jeg hørte på Radio Lux mens jeg gikk på realskolen, og låten som festet seg i hodet mitt var Lover please. I ettertid har jeg jo funnet ut av denne låten er skrevet av Billy Swan, som kun er 3 år eldre enn meg. Rart å tenke på. Etter å ha vært med i gruppen The Dominoes startet Clyde The Drifters, som fortsatt eksisterer. Han var forsanger i gruppen frem til han reiste i det militære. Ny forsanger ble Ben E. King (Stand by me). Clyde McPhatter hadde en meget flott stemme, og en av hans store fans var Elvis Presley. Dette er nok litt av årsaken til at Elvis spilte inn Money honey, Such a night og Without love. Clydes versjoner av disse sangene er med på denne flotte samlingen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar