tirsdag 19. januar 2010

Linda Ronstadt: Don't cry now


Tenk at søte Linda med den flotte stemmen snart er 64 år. Jeg har komplettert samlingen min med dette albumet fra 1973, produsert av John David Souther, som også har skrevet tittellåten samt 2 andre låter. Medprodusent er Peter Asher, som kanskje er best kjent fra duoen Peter & Gordon fra 60-tallet. Peter er bror til Jane Asher, som var kjæresten til Paul McCartney. Andre kjente låtskrivere på albumet er Don Henley, Glenn Frey og Neil Young. Blant musikerne finner vi mange kremgutter, f eks Herb Pedersen (kjent fra blant annet Desert Rose Band sammen med Chris Hillman) og Sneaky Pete Kleinow og Chris Ethridge fra The Flying Burrito Brothers. Albumet hører hjemme i enhver platesamling med respekt for seg selv.

1 kommentar:

  1. 64 er jo ingen alder;-)

    Jeg har fått mer og mer sans for country de siste årene. (Dog country-sjangeren er jo svært omfattende, men det kommer vi sikker tilbake til en annen gang). Jeg kjenner imidlertid til Linda Ronstad kun i navnet, så jeg hentet frem tittelsporet på YouToube etter å ha lest bloggen her. Og jeg syntes det var en god, klassisk country-låt, med et spesielt fint, og enkelt, rolig refreng. Det likte jeg veldig godt.

    SvarSlett